פתיחת שנת הלימודים: 1500 מוסדות חינוך לא ממוגנים

דוד לזר No Comments on פתיחת שנת הלימודים: 1500 מוסדות חינוך לא ממוגנים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פתיחת שנת הלימודים כבר כאן, אלא שלפי ההערכות כ-1500 מוסדות חינוך לא עומדים בדרישות המיגון של פיקוד העורף.

למרות הפסקת האש שנכנסה אמש לתוקפה, הורים רבים מכל אזורי הארץ חוששים לשלוח את ילדיהם ללימודים. רבים מהם אף הודיעו כי לא ישלחו את ילדיהם לבתי הספר עקב חוסר במיגון ובמקלטים.

על פי הערכות, כשליש ממוסדות החינוך ברחבי הארץ, כ-1,500, אינם ממוגנים לפי התקנים. בשל הדאגה לילדים, הורים רבים אף אמרו כי יהיו מוכנים לממן מכיסם חלק ממיגון בתי הספר.

למרות ההערכה כי כאלף ו-500 גנים ובתי ספר אינם ממגונים, שר החינוך שי פירון אמר כי "אנחנו מוכנים לכל התרחישים האפשריים, אבל באחד בספטמבר אנחנו פותחים שנת לימודים".

בשונה ממוסדות החינוך הכלליים – שאמורים להתחיל את שנת הלימוד באחד בספטמבר. תלמידי התלמודי תורה בדרום התחילו כבר היום כרגיל את שנת הלימודים, למרות המשך הלחימה בדרום.

בשיחה עם סגן ראש עיריית אופקים, הוא אומר ל'קול חי' כי "תלמודי התורה התחילו את הלימודים כרגיל, במשמרות בוקר וצהרים במבנים ממוגנים ובמקלטים ששופצו ע"י העירייה. אני מאמין שבזכות תשב"ר העולם עומד".

מי שעומד בראש המתנגדים לפתיחת שנת הלימודים הוא ראש העיר אשקלון, איתמר שמעוני, והוא היה הראשון שהצהיר כי הוא לא יאפשר לימודים לצד מטחי ירי מרצועת עזה. לדבריו, "עמדתי ברורה וחד-משמעית: כל עוד נמשך ירי הטילים מרצועת עזה, לא נפתח את שנת הלימודים באשקלון. לא נחזור בשום אופן לשגרה תחת אש. רק כשיהיה ברור לנו לחלוטין שאין סכנה של ירי טילים, התלמידים יחזרו לגנים ולבתי הספר. לא נסכן חייהם של תלמידים רק כדי לשדר שאצלנו הכול בסדר".

בניגוד אליו, ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי אמר כי "כולם רואים בנושא פתיחת שנת הלימודים איזשהו יעד שקובע את מהלך המערכה, ראש הממשלה בפתיחת ישיבת הממשלה, הסיר כל ספק בנושא ואמר שפתיחת שנת הלימודים לא תעכב את המשך מבצע "צוק איתן" וזה די ברור. ואת זה אנחנו אמרנו כבר שבוע שעבר, שבניגוד לאחרים אנחנו לא יוצאים בהצהרות וממשיכים בהכנות לפתיחת שנת הלימודים בזמנה עם כל ההיערכות המתאימה".

"נשב עם פיקוד העורף ומשרד החינוך ונקבל כל החלטה מושכלת משותפת לכולם לא מוטלת בספק לא מסכנים חיי ילדים זה ברור".

עוד אמר לסרי כי "קיבלתי הבוקר טלפון משר החינוך, שביקש ממני כמו שביקש מראשי ערים אחרות להציג את הגישה הזאת. שמחתי לבשר לו שזאת הגישה שאנחנו מציגים מתחילת הדרך".



0 תגובות